torsdag, januari 05, 2006

I-landsproblem


Ett i-landsproblem aer ju var man goer av snytpappret paa stranden i Goa. Ligger under parasollet, havet dundrar med raett kraftiga vaagor framfoer och jag aer fortfarande foerkyld. Daa blir det snytpapper, trots saltvattenskoljning. Var goer man av det? Indier tenderar att slaenga skit paa marken, men jag aer svensk saa principen haall sverige rent gaeller aeven haer. Svaart. Faar vael spara paa det i fickan och slaenga naer jag kommer tillbaka till rummet som ligger 100 meter haerifraan.
Foer oevrigt saa skulle man kunna saega att Sverige inte aer saa vaeldigt rent langre. Dels verkar slaeng-moralen ha sjunkit, dels satsas det foer lite paa staedning saa ett det ligger mer skit och daa blir det laettare att folk slaenger och daa blir det mer att staeda...en ond cirkel alltsaa. Dessutom har det drastistk forandrats sedan roekfoerbudet paa krogen kom. Nu staar alla och roeker utanfoer och slaenger fimpar daer. Straengt taget utanfoer alla staellen, inte bara krogar. UTanfoer min egen port aer det samma sak. Jag undrar hur det blev saa att det aer helt ok att slaenga? Till och med snyggt klaedda, fiffade och valstajlade damer i framskriden aalder slaenger. Har du naagon uppfattning?
Noterade att i Japan var det extremt rent, INGEN, saeger INGEn slaengde naagot oeverhuvudtaget.

Inga kommentarer: