lördag, februari 10, 2007

Stationery
Stationery är INTE bara kontorsmaterial! Äntligen har jag skaffat mig brevpapper, visitkort och korrespondenskort av ett slag som jag är nöjd med. Martin har formgivit efter mina önskemål: vitt/brunt med någon figur som inte är fånig. Enkelt och stilrent men ändå personligt. Så här ser det ut! Lägg till reservoarpenna som jag haft i många år med brunt bläck och bilden är komplett. Simplicitas brevsprätt/brevvåg passar bra i lådan också. Lådan i sig är en ljuvlig brun i linne från Bookbinders, julklapp nu senast. Har en mindre till de brev jag får också.

När jag var liten önskade jag mig brevpapper med mitt namn tryckt på till julklapp. På den tiden hade jag många brevvänner och konsumerade stora mängder brevpapper. Någon gång fick jag en fin box med papper och kuvert i vitt och ljusblått. Men några med namn blev det aldrig. Mitt första visitkort fick jag den sommaren jag konfirmerades (ja, jag vet men det är väl preskriberat nu och jag har uppvägt det hela med många års ateism-och dessutom kan jag svara på många religionsfrågor i Jeopardy!). Tror det var bror stor som såg till att jag förutom de där fåniga tryckta korten med blommor och text i stil med "Till minne av konfirmationen" och mitt namn, också fick tryckt mina första visitkort. Tyvärr har jag bara ett enda kvar av dem, men det är rätt snyggt: stramt i
vitt och svart utan dekoration. Under åren har jag haft diverse visitkort från olika jobb, men olika grad av snygghet: fortfarande är Spray-visitkortet i fyra versioner coolast, ett med giraff, ett med lejon, ett med elefant och ett med zebra i rosa, gult, blått och grönt. Snyyyggt. Mitt nuvarande från biblioteket är enklare men inte alls dumt som offentligt kort betraktat i vitt och gult med svart text och S:t Eriksloggan.

Vem sade att ytliga ting inte är viktiga? Vardagslyx, för jag skriver faktiskt en del riktiga brev!


Inga kommentarer: