fredag, juli 14, 2006

Vad blir nästa resa tro?
En god vän frågade häromdagen vad jag drömmer om för resa nu, och det
satte igång tankarna. Indienresan har sjunkit undan, jag är inte helt
uppfylld av den längre utan kan sitta och njuta av bilderna och längta
mig tillbaka. Men nästa resa? Visserligen låter Gibraltar lockande,
med klippan mellan två hav men innerst inne är det nog safari i
Tanzania som lockar fortfarande. Den resan var planerad men blev
bortbytt till Indien eftersom kostnaden för två veckor i Tanzania på
safari motsvarar kostnaden för två månader i Indien. Nu har jag varit i
Indien och kan komma tillbaka till ursprungstanken. Safari i Indien
har inte gjort safari i Tanzania mindre lockande, tvärtom. Nu vet jag
vad som gäller, hur man gör för att få ut det bästa av varje jeepåk,
guide och chaufför. Jag vet vad man behöver för utrustning och hur man
tänker när man tar bilder.
Men det var drömmar det! Har inga semesterdagar kvar i år att spendera
så jag får fortsätta drömma fram till nästa år...Så länge spanar jag
på den lockande sajten Savannen.

Inga kommentarer: