fredag, april 09, 2004

Checklist


"Average folks can learn a thing or two from terminally compulsive organizers..." kunde man läsa i National Geographic adventure någon gång. Kände att jag äntligen hittat en adekvat beskrivning på mig. Med idoler som Julie Morgenstern, professional organizer, och favoritprylar bland Eagle creeks sortiment (har du sett hur lite bagage jag reser med?) och daglig följeslagare i Palm Tungsten E (arvtagare till min saligen avsomnade Palm V) vad kan man annars kalla mig? Jag har mängder av listor på mitt samvete. Just nu skriver jag febrilt på mina checklistor för båten och vårrustningen. Skulle egentligen ha åkt till Erlandssons brygga för att handla vårrustningsprylar idag, men i sedvanlig ordning hade jag klantat till bokningen i bilpoolen så det får bli i morgon i stället. Men då är å andra sidan listan mer uppdaterad och införd i palmen (tack och lov för documents-to-go).

Inga kommentarer: